7 VIDEO LEKCIÍ ZDARMA

Každý deň získajte 1 video. Začnite sledovať prvé video s radami na chudnutie ešte dnes.

Zadajte svoje krstné meno a vašu e-mailovú adresu a my vám KAŽDÝ deň počas 7 dní pošleme na uvedený e-mail 1 VIDEO LECKIU CHUDNUTIA, ktorá vám obráti TOTÁLNE naruby všetko, čo ste doteraz o chudnutí vedeli.

Neviem variť. Ako mám chudnúť?

hrniec.jpg

Rozhodli ste sa chudnúť, no variť veľmi neviete? Neviete, ako postupovať, aké suroviny používať, čím dochucovať tak, aby bolo jedlo zdravé a zároveň chutné?

V nasledujúcom článku si povieme 6 základných pravidiel, ktoré vám pomôžu naštartovať vaše varenie. Nepotrebujete extra zručnosti ani vedomosti na to, aby ste si dokázali uvariť zdravé a chutné jedlo, ktoré podporí vaše chudnutie.

Nekomplikujte to!

Nikto učený z neba nepadol a priznať si, že človek nevie variť, nie je hanbou. Niekto si myslí, že variť vie a pritom variť nevie. Niekto si myslí, že variť nevie a ľudia jeho jedlá chvália a milujú.

Kde je teda pravda?

Či variť vieme alebo nevieme, je to úplne jedno.

Dôležité je, uviazať si zásteru, pripraviť si kuchynské náradie…. a hor sa do prípravy jedla…

Ak chcete chudnúť a myslíte si, že variť neviete… vedzte jedno, že si dokážete pripraviť jedlo, ktoré:

1. vám bude chutiť

2. vám pomôže schudnúť

A nepotrebujete na to žiadne vlohy, ani kurzy varenia, či extra zručnosti a vedomosti.

Varenie, resp. príprava jedla je veľmi jednoduchá.

Priznám sa, tiež sa nepovažujem za kuchára, ktorý vie nejako extra variť. To nie. Ale dokážem si prapraviť rýchle a zdravé jedlo, ktoré mi chutí a hladom nikdy neumriem. Ľuďom to celkom chutí (teda aspoň to hovoria) a z jedla nepriberáme.

Takže, aké pravidlá mi uľahčujú prípravu ľahkého, zdravého jedla?

6  zlatých pravidiel rýchleho, zdravého a chutného jedla

 

1. Aké suroviny používať?

Zelenina

Pri každom varení sa snažím do jedla zakomponovať zeleninu, ktorá je dôležitá nielen pri chudnutí. Zelenina má málo kalórií a dá sa s ňou krásne pracovať. Zelenina sa dá krásne kombinovať s čímkoľvek, napr. s mäsom, rybou, syrom, klobáskou, slaninkou, cestovinami, obilninami….

Strukoviny

Okrem zeleniny často pri varení používam strukoviny (fazuľa, šošovica, hrach, cícer...), ktoré predstavujú rastlinné bielkoviny a sú skvelé na odľahčenie ako náhrada za živočíšne bielkoviny ako je mäso či mliečne výrobky.

Obilniny

Ďalšou skvelou surovinou, ktorá by nemala v našej kuchyni chýbať, sú obilniny. Špalda, jačmeň, ryža, kukurica, pohánka, raž, ovos... často sa dnes využíva aj veľmi chutné pšeno, ktoré sa dá pripraviť ako na sladko či na slano. Viete si z nich pripraviť zdravé prílohy, či chutné raňajkové kaše. Obilniny rozhodne oporúčam :)

  

2. Aké dochucovadlá používať?

Ak chcete zdravo a chutne dochucovať svoje jedlá, rozhodne siahnite po sušených bylinkách a koreninách. Je toho nespočetné množstvo, na začiatok si vyberte zopár základných korenín a byliniek... výborný je napr. sušený cesnak, bazalka, pažítka, sušený medvedí cesnak, červená paprika, chilli... ja používam hlavne tie.

Okrem toho na dochutenie doporučujem kvalitnú sójovú omáčku, miso pastu a umeocot.

Ak varíte jedlá zo zeleniny a ešte nie ste na zeleninu veľmi zvyknutí, výborne vám v tom pomôže zaváraná zelenina, ako nap sušené paradajky, kapary, olivy, baranie rohy, kápia či kyslé uhorky. Majú výraznú chuť, vďaka ktorej vaše jedlá budú zaujímavejšie a chutnejšie. Nemusíte ich do jedla pridávať vo veľkom množstve. Stačí iba zopár, aby ste spestrili chuť a zároveň aby sa jedlo nestalo chuťovo príliš výrazným, ktoré zabije chuť ostatných surovín.

3. Aké kuchynské náradie potrebujete?

Na to, aby ste si uvarili chutné a zdravé jedlo, nepotrebujete najnovšie kuchynské pomôcky. Postačí vám obyčajný hrniec či panvica. Sú to moji verní a najčastejší pomocníci. V jednom pripravujem zeleninku a v druhom varím buď obilniny (ako je pohánka, ryža, pšeno, či cestoviny) alebo mäsko, rybu či strukoviny.

 

Veľmi rada tiež využívam parný hrniec. Nie je však nutnosťou, no je v kuchyni skvelým pomocníkom, ktorý šetrí váš čas a pomocou neho dokážete variť zdravo a chutne.  

4. Aký je "najlepší" spôsob prípravy jedla?

Varenie, dusenie a blanšírovanie. Ja osobne mám tieto 3 spôsoby najradšej. Pretože sú najrýchlejšie. Veľmi málo pripravujem jedlo pečením či grilovaním.

  

5. Koľko surovín by malo jedlo obsahovať?

Čím jednoduchšie jedlo, tým lepšie… netreba jedlo zbytočne preplácať veľkým množstvom chuťovo výrazných surovín. Preto rada používam čerstvú zeleninu, ktorá nie je chuťovo veľmi výrazná a rada ju kombinujem s výraznejšími chuťami. Pri varení používam iba zopár surovín (cca do 5 hlavných surovín + dochutenie). Niekedy varím tak, že čo chladnička dá, to čo nájdem, z toho uvarím :) Aj to je spôsob ako variť.

6. Na čo si dať pozor?

 

Vsaďte na jednoduchosť.

Vyhnite sa komplikovanosti. Menej je niekedy viac. Aj jedlo z 2 surovín môže chutiť skvelo. Napríklad také rizoto - kombinácie ryže so zeleninou. Jednoduché jedlá sú priateľnejšie aj pre naše trávenie.

Kupujte lokálne a sezónne potraviny.

Nemusíte siahať po neznámych, exotických potravinách len preto, lebo je to IN. Máme k dispozícii rôzne domáce suroviny, od zeleniny, obilniny, cez strukoviny, mäsko, či ryby. Vyskúšajte si uvariť jedlo z 2 či 3 surovín a uvidíte, že je výborné.

Pri príprave jedál eliminujte múku na minimum.

Vsaďte radšej na jedlá zo zeleniny a obilnín. Jedlá ako parené buchty, či knedlíky alebo pizza robte minimálne. Jednak pri chudnutí nie sú veľmi prospešné a jednak je s nimi kopec roboty.

Ja doma tieto jedlá ani nepripravujem. Netvrdím, že si ich občas nedám, ale je to väčšinou na návšteve a mimo domu, pretože na návštevách si človek najčastejšie dopraje menej zdravé jedlá :) a tak sa doma snažím variť zdravšie jedlá zo zeleninky a zdravých surovín.

Menej je viac.

Takisto sa riadim heslom “menej je viac”. Najmä pri dochucovaní soľou a inými koreninami či bylinkami, či výraznými ochucovadlami. Radšej dajte na začiatok menej a potom pridajte, ako dať veľa a potom…. odobrať sa už nedá.

Takže toto je 6 základných pravidiel, ktoré v kuchyni využívam ja a ktoré som využívala aj v čase, keď sme s Erikom chudli. Erik schudol 29 kg, ja som schudla 6 kg.

Na to, aby ste chudli, nepotrebujete špeciálne jedlá. Na to, aby ste schudli, si potrebujete pripravovať ľahké, rýchle, jednoduché jedlá. A čo je dôležité, chutné jedlá. Je naozaj nutné, aby vám jedlo chutilo. Ak budete jesť také, ktoré vám nechutí, len vás to zbytočné odradí od varenia.

Preto doporučujem, začnite jednoducho. Ak už máte dosť jednotvárnych šalátov z paradajky, papriky a uhorky, tak ešte dnes choďte na trh, či do obchodu, kúpte si zeleninu, ktorú ste doteraz nemali. A začnite testovať.

A hlavne si ku zeleninke dajte niečo, čo máte radi. Máte radi slaninu? Tak si ju dajte. Napríklad si na osmažte cibuľku na masle alebo na oleji, potom pridajte nadrobno nakrájanú zeleninku, napr. 2 alebo 3 druhy (papriku, cuketu a….cviklu), chvíľku blanšírujte, prehrejte, premiešajte, pridajte prípadne nejaké bylinky, alebo sójovú omáčku a nakoniec pridajte na kocky nakrájanú slaninku. Tá vám zeleninku krásne dochutí a dodá jej šmrnc :):):) Rýchle a jednoduché …. a chutné :)

Dobrú chuť :)

A ak už dlhšie bojujete s kilami naviac a stále sa vám nedarí schudnúť, pozrite si 7 videí zdarma, v ktorých získate rady na chudnutie, ktoré nám samotným pomohli schudnúť. Erik schudol 29 kg, ja som schudla 6 kg. Nemáte čo stratiť, akurát tak kilá navyše.

Autor: Slávka Hoffmannová

Slávka skúšala schudnúť pomocou jedálničkov. Zistila však, že ju veľmi obmedzujú. Začala sa zaujímať o to, ako si môže jedlo vyskladať tak, aby ju to neobmedzovalo, chudla a stravovala sa zdravo. Slávke sa podarilo schudnúť 6 kg. Prečítajte si Slávkin aj Erikov celý príbeh. Spolu vytvorili internetový kurz Škola Chudnutia, kde pomáhajú ľuďom chudnúť jednoduchšie a s trvalým výsledkom. Slávka sa zameriava hlavne na zloženie stravy a výživu, hľadá spôsoby, ako sa stravovať zdravo, jednoducho a pritom stráviť v kuchyni čo najmenej času.

Povedali o nás

"...prečo som sa rozhodla vstúpiť do Školy Chudnutia PREMIUM? Ja neviem prečo som sa tak rozhodla, riadila som sa pocitom - toto je to čo chcem.

Chudlo sa mi veľmi jednoducho. Šlo to ako po masle. Najviac mi pomohla Technika 80/20 a štart/stop. Schudla som 12 kg a vyše 50 cm. Teraz sa cítim skvelo, lebo si váhu držím a to je už fakt dlho. Začala som v roku 2013. So školou chudnutia to jednoducho môže byť na trvalo, vo forme a bez nadváhy."

Marta Morvai (schudla 12 kg a 50 cm) absolventka kurzu Škola Chudnutia PREMIUM
sipka 1.png

7-DŇOVÝ KURZ
CHUDNUTIA

>> ZDARMA <<

Pozrite si videá, ktoré vám konečne odhalia tajomstvá účinného chudnutia bez hladoviek, diét a počítania kalórií. 7 dní, ktoré prevrátia naruby všetko to, čo ste si o chudnutí mysleli.

Nižšie kliknite na tlačítko SPUSTIŤ PRVÉ VIDEO, zadajte svoje meno a e-mail a každý deň počas nasledujúcich 7 dní vám príde na váš e-mail 1 video ZDARMA.

sipka2.jpg

Pozri si prvé
video zo 7-dňového
kurzu ZDARMA

"...so Školou Chudnutia sa chudlo ľahšie, pri stravovaní bol široký výber potravín. Páčilo sa mi hlavne to, že dopoludnia si môžem dať sacharidy v podobe celoz. rožka a pod. Celkovo som schudla 8 kg, mám lepšiu vitalitu, ohybnosť, viac sa pohybujem v prírode. Zdravšie sa stravuje aj moja rodina, cítim sa vitálne a komfortnejšie. A čo by som odkázala ľuďom, ktorí chcú schudnúť? Treba začať, určite to prinesie pozitívnu skúsenosť do života."

Eva Fečiková (schudla 8 kg) absolventka kurzu Škola Chudnutia PREMIUM

Vezmite si zdarma svojich 7 VIDEO LEKCIÍ hneď teraz:

Zadajte svoje krstné meno a váš e-mail a my vám KAŽDÝ deň počas 7 dní pošleme na uvedený e-mail 1 VIDEO lekciu chudnutia, ktorá vám obráti TOTÁLNE naruby všetko, čo ste doteraz o chudnutí vedeli: