7 VIDEO LEKCIÍ ZDARMA

Každý deň získajte 1 video. Začnite sledovať prvé video s radami na chudnutie ešte dnes.

Zadajte svoje krstné meno a vašu e-mailovú adresu a my vám KAŽDÝ deň počas 7 dní pošleme na uvedený e-mail 1 VIDEO LECKIU CHUDNUTIA, ktorá vám obráti TOTÁLNE naruby všetko, čo ste doteraz o chudnutí vedeli.

5. TIP zo série Ako zvládať predvianočné nástrahy, aby sme nepribrali (5/7)

A máme tu 5. tip z vianočnej série Ako zvládať predvianočné nástrahy, aby sme nepribrali. Sami sme s Erikom tento tip aplikovali nielen počas chudnutia, ale využívame ho aj dodnes. Vianoce sú o jedle a takisto o rodine, priateľoch a kruhu známych. A kombinácia jedlo a rodina je skvelá kombinácia. V dnešnom článku sa dozviete, ako nám môže rodina a priatelia pomôcť k tomu, aby sme cez Vianoce nepribrali. Čítajte ďalej.

Predstavte si situáciu.

Ste v reštaurácii, pozeráte si jedálny lístok, slinky sa vám zbiehajú na jazyku. Ste hladní, ale nie veľmi... Necítite sa na plnú porciu...ale...nič malé nemajú. A aj keď majú, máte chuť na niečo iné. Hm.... tak si objednávate plnú porciu jedla, na ktoré máte chuť. Donesú vám ho. A tak začínate jesť. V polovici zistíte, že ste už celkom plní, ale doma vás učili, že tanier má byť prázdny, vyhadzovať jedlo, to sa predsa nemá. A tak to všetko spraskáte. 

A tu sa vám v hlave vynoruje myšlienka:

"Predsa len som to celé nemal zjesť...ale čo už... už to všetko mám v sebe.."

A cítite sa unavení a "odkrvení".

Alebo... iná situácia. Mimo reštáuracie, z domáceho prostredia.

Je obed... Máte taký normálny hlad. Naložíte si jedlo na tanier a začínate jesť. Opäť. Ešte ste jedlo z taniera nedojedli, no už pociťujete sýtosť. Čo teraz? Opäť sa v mysli vynára pocit, že predsa ste si nemuseli toľko nabrať na tanier. Čo s tým? Necháte to na tanieri? Spät do hrnca to už predsa nedám. A tak všetko pekne nakoniec zjete. Ste plní, hlava sa vám odkrvila, všetko sa sústredí v žalúdku a vy sa pomaly odkotúľate na gauč s pocitom, že ste to nejako neodhadli. 

No a poobede vás ešte ponúknu koláčikom, na ktorý keď sa pozriete, tak vaše zmysli neodolajú. Dáte si ho...

Zažili ste podobné situácie? Či v domácom prevedení alebo v reštaurácii?

Myslím, že niečo podobné zažil každý z nás.

Nevieme odhadnúť porciu

Veľakrát sa stáva, že nevieme podľa hladu odhadnúť akurátnu porciu. Naberieme si viac, ako zjeme. Máme tendenciu nakladať si viac, ako sme schopní zjesť. Častokrát pohľad na jedlo a jeho vôňa nás tak pohltí, že si naberieme viac, ako náš žalúdok potrebuje.

Častokrát by jedli iba oči (a nos)

Vizuálne a čuchové vnemy majú na odhadovanie porcie obrovský vplyv. Určite to poznáte, keď idete nakupovať a ste čo by len trochu hladní, tak nakúpite viac, ako ste chceli. Naše zmysli náš častokrát predimenzujú a my nakúpime aj to, čo nepotrebujeme. A to platí nielen v obchode, ale kdekoľvek, kde sa stretávame s jedlom. V reštaurácii, doma, na benzínovej pumpe...

Jednoducho, keď sme hladní, ožíva v nás "zviera". Naše inštinkty nás návadzajú na viac a viac jedla...Organizmus chce zabezpečiť a postarať sa o to, aby sme viac "netrpeli" hladom. A tak si nakladáme a kupujeme viac, ako v skutočnosti potrebujeme.

S jedlom častokrát zbytočne preháňame

Nielen v reštaurácii ale aj doma máme tendenciu s jedlom preháňať. V reštaurácii si naobjednávame častokrát viac, ako dokážeme zjesť...potom si vyčítame, že je to drahé a tak to všetko zjeme, ako keby sa to malo vyhodiť.

Máme tendenciu k väčším porciám

A doma? Doma si jednoducho nakladáme jedlo v domnení, že to všetko zjeme. Avšak opak je pravdou. Veľakrát nás hlad doženie do porcie, ktorú náš žalúdok nedokáže absorbovať. Aj keď cítime, že žalúdok hovorí nie, hlava hovorí áno a tak otvárame ústa a tanier zostáva prázdny.

Pôsobí tu viacero faktorov naraz:

  • naučený zvyk zjesť všetko
  • lákavá vôňa jedla (čuchový zmysel)
  • lákavo vyzerajúce jedlo (očný kontakt)
  • zvyk nevyhadzovať jedlo
  • pocit strachu, že zostaneme hladní....

Ako z toho von?

Deľte sa. Ako som v úvode článku písala, priatelia a jedlo, sú skvelou kombináciou. A práve rodinu, či blízkych môžeme k tomu "využiť".

Ako?

Napríklad v reštauráci, ak si objednáte polievku a po polievke ste ešte stále hladní, ale už nie tak veľmi, že ešte by ste niečo zjedli, ale práve máte chuť na niečo, čo v malej porcii nie je, tak sa jednoducho opýtajte niekoho z priateľov, či by si s vami porciu nerozdelil na polovicu. Možno sa teraz zdráhate a hovoríte si, že to nie je slušné. A prečo nie? Je to normálna vec a možno aj niekto z vašich priateľov by si rád dal polovičnú porciu, len sa vás to bojí opýtať.

S Erikom a s priateľmi takto bežne fungujeme. Keď sa vyberieme na spoločnú večeru, či obed a necítime sa na celú porciu, tak sa dohodneme a poprosíme čašníka, aby nám porciu jedla rozdelil na dve polovice. Možno spočiatku si budete neistí a budete sa blbo cítiť, ale... nemáte čo stratiť, maximálne vám povedia nie... to je celé... Začnite to aplikovať a uvidíte, koľkí priatelia sa k vám postupne pridajú. Možno nie vždy, ale rozhodne budú nabudúce vedieť, že keď sa im prihodí podobná situácia, budú vedieť, že s vami sa dá dohodnúť a ušetriť tak na jedle až 50%. 

Podeľte sa a zjete o 50 % menej

50% zjesť menej, to je naozaj dosť. Predstavte si, že začnete počúvať svoj žalúdok a začnete sa deliť. Aj keby ste spočiatku to mali urobiť len raz za týždeň.

Môžete to aplikovať v rôznych situáciách. Väčšinou to vieme urobiť vtedy, ak máte okolo seba priateľov, či rodinu.

Veľmi často toto pravidlo aplikujeme pri zákuskoch. Častokrát sme si s Erikom objednávali koláčiky, každý zvlásť, pričom v dnešnej dobe sú tie zákusky obrovské. Človek si chce trochu urobiť chuť na koláčiku, ale keď ho zje celý, tak má pocit, že zjedol celú tortu. A po zjedení celého koláča nemáme z neho taký fajn pocit, ako keď si z neho dáme len trochuu... ukojíme chuť, ale za to nie sme prejedení.

Ak máme s Erikom chuť na sladké, dáme si jeden koláčik na polovicu. Človek niekedy potrebuje iba trochu jedla, aby bol naozaj najedený do spokojnosti. Nie do preplnenosti a únavy.

Ak sa podelíte a zistíte, že vám to nestačilo, tak si dáte ďalšiu polovičnú porciu. Radšej menej a potom si doložiť, ako mať viac a nevládať to dojesť. Nie nadarmo sa hovorí, menej je viac. A platí to aj pri jedle.

Preto aj počas Vianoc, nebojte sa podeliť so svojim blízkymi. Vianoce sú o zdieľaní. Dávame si navzájom darčeky, tak môžeme aj počas Vianoc začať s delením jedla. Ak doma dostanete na niečo chuť, tak si naberte najprv menej a potom si doberte. A takisto sa rozdeľte, napríklad so zákuskom... Pamätajte na to, že častokrát by jedli iba oči. Menšie porcie a delenie vám pomôžu nielen počas Vianoc ale aj počas bežných dní jesť tak, aby ste neboli prejedení, aby ste nepribrali a váhu si udržali.

Ak máte skúsenosť s delením sa jedla, napíšte mi, ako ste sa pritom cítili. Budem rada :)

Ak ste sa rozhodli tento rok ozdraviť vianočné pečenie a koláče, tak si upečte koláče z e-booku "Zdravé a Sladké Finále". Nájdete v ňom 32 sladkých prekvapení, ktoré vám ušetria časa ktoré pripravíte z dostupných, ale pritom zdravých surovín.

A ak už dlhšie bojujete s kilami naviac a stále sa vám nedarí schudnúť, pozrite si 7 videí zdarma, v ktorých získate rady na chudnutie, ktoré nám samotným pomohli schudnúť. Erik schudol 29 kg, ja som schudla 6 kg. Nemáte čo stratiť, akurát tak kilá navyše a ušetriť

Autor: Slávka Hoffmannová

Slávka skúšala schudnúť pomocou jedálničkov. Zistila však, že ju veľmi obmedzujú. Začala sa zaujímať o to, ako si môže jedlo vyskladať tak, aby ju to neobmedzovalo, chudla a stravovala sa zdravo. Slávke sa podarilo schudnúť 6 kg. Prečítajte si jej ako aj Erikov celý príbeh. Spolu s manželom Erikom vytvorili internetový kurz Škola Chudnutia, kde pomáhajú ľuďom chudnúť jednoduchšie a s trvalým výsledkom. Slávka sa zameriava hlavne na zloženie stravy a výživu, hľadá spôsoby, ako sa stravovať zdravo, jednoducho a pritom stráviť v kuchyni čo najmenej času.

Povedali o nás

"...prečo som sa rozhodla vstúpiť do Školy Chudnutia PREMIUM? Ja neviem prečo som sa tak rozhodla, riadila som sa pocitom - toto je to čo chcem.

Chudlo sa mi veľmi jednoducho. Šlo to ako po masle. Najviac mi pomohla Technika 80/20 a štart/stop. Schudla som 12 kg a vyše 50 cm. Teraz sa cítim skvelo, lebo si váhu držím a to je už fakt dlho. Začala som v roku 2013. So školou chudnutia to jednoducho môže byť na trvalo, vo forme a bez nadváhy."

Marta Morvai (schudla 12 kg a 50 cm) absolventka kurzu Škola Chudnutia PREMIUM
sipka 1.png

7-DŇOVÝ KURZ
CHUDNUTIA

>> ZDARMA <<

Pozrite si videá, ktoré vám konečne odhalia tajomstvá účinného chudnutia bez hladoviek, diét a počítania kalórií. 7 dní, ktoré prevrátia naruby všetko to, čo ste si o chudnutí mysleli.

Nižšie kliknite na tlačítko SPUSTIŤ PRVÉ VIDEO, zadajte svoje meno a e-mail a každý deň počas nasledujúcich 7 dní vám príde na váš e-mail 1 video ZDARMA.

sipka2.jpg

"...so Školou Chudnutia sa chudlo ľahšie, pri stravovaní bol široký výber potravín. Páčilo sa mi hlavne to, že dopoludnia si môžem dať sacharidy v podobe celoz. rožka a pod. Celkovo som schudla 8 kg, mám lepšiu vitalitu, ohybnosť, viac sa pohybujem v prírode. Zdravšie sa stravuje aj moja rodina, cítim sa vitálne a komfortnejšie. A čo by som odkázala ľuďom, ktorí chcú schudnúť? Treba začať, určite to prinesie pozitívnu skúsenosť do života."

Eva Fečiková (schudla 8 kg) absolventka kurzu Škola Chudnutia PREMIUM

Sledujte rady na facebooku

Cvič doma spolu
s FITSHAKEROM

Vezmite si zdarma svojich 7 VIDEO LEKCIÍ hneď teraz:

Zadajte svoje krstné meno a váš e-mail a my vám KAŽDÝ deň počas 7 dní pošleme na uvedený e-mail 1 VIDEO lekciu chudnutia, ktorá vám obráti TOTÁLNE naruby všetko, čo ste doteraz o chudnutí vedeli: